Wikia

De Zonen van de Krijgsman, of voluit de Edele en Grootmachtige Orde van de Krijgsmanszonen, is een ridderorde van het Geloof van de Zeven. Hun leden waren ridders die goud en grond opgaven en eed aflegde aan het Geloof.[1] De orde wordt geleid door ser Theodan Welle.[2]

BeschrijvingEdit

De Zonen van de Krijgsman gaan gekleed met Regenboogmantels over hun schouders. Onder hun harnas dragen ze een haren hemd. De gepunte schilden die ze dragen vertoond het kristallen zwaard dat oplicht in de duisternis.[3]

GeschiedenisEdit

Na de dood van Aegon de Veroveraar begonnen de Zonen van de Krijgsman zich te roeren tegen het bewind van de Targaryens. Al aan het einde van het bewind van Aenys I Targaryen bezette de Zonen van de Krijgsman de Gedachtenissept in Koningslanding, om die tot hun hoofdkwartier te maken.[4] De onrusten kwamen tot uitbarsting bij de aanvang van het bewind van Maegor I.[5] Toen de Arme Gezellen hun oorlog verloren tegen Maegor I Targaryen werden naast henzelf ook de Zonen van de Krijgsman ontbonden.[1]

Het was regentes Cersei Lannister die de wetten van Maegor introk zodat het Geloof zichzelf weer kon gaan verdedigen en de Zonen van de Krijgsman heropgericht kon worden[1] Al kort na de heroprichting kreeg de orde vele nieuwe leden.[6]

Bekende ledenEdit

Historische ledenEdit