Westeropedia wiki
Advertisement
Naam Varamyr
Varamyr - Marc Fishman.jpg
Varamyr, artwork door Marc Fishman
Andere namen:Zesvachten
Groep:Wildlingen
Overlijdensjaar:300 AL
Geslacht:Man
Boeken:Een Storm van Zwaarden
Een Dans met Draken
Broers en zussen:Meha en Bobbel

Varamyr, bijgenaamd Zesvachten, is een gedaanteverwisselaar in het leger van Mans Roover. Hij is de meester van drie wolven, een schaduwkat en een sneeuwbeer.[1]

Uiterlijk[]

Hij heeft een grauw gezicht en is kaal. Hij is een muis van een man met de ogen van een wolvenwelp.[2]

Biografie[]

Varamyr werd geboren in een gewoon wildlingen gezin. Hij had één oudere zus:Meha. Zij gaf hem ook zijn eerste naam: Knobbel. Later kreeg hij ook een jonger broertje Bobbel. Door groeiende afgunst richting zijn jongere broertje liet hij zijn broertje door zijn honden doden. Hierop doodde zijn vader zijn honden en kwamen ze er achter dat hij een Gedaanteverwisselaar was.[3]

Vervolgens kwam hij in de leer bij Haggon en leerde bij hem de regels van het wargen. In deze periode nam hij ook zijn huidige naam aan. Toen Haggon stervende was wargde Varamyr in diens wolf en werd hij Varamyr Drievachten. Hij wist uit te groeien tot een heer onder het Vrije Volk en hij genoot veel respect. Vanwege de kans op land in het zuiden sloot hij zich bij Mans Roover aan.[3]

Na de dood van Orel wargde hij in de adelaar van Orel waardoor Orel ook een deel van Varamyr werd.[2] Toen het leger van Mans na de Slag bij Slot Zwart uiteen was geslagen sloeg ook hij verwond op de vlucht. De wonden van Varamyr werden verzorgd door de speervrouwe Distel en hij probeerde in haar te wargen, waar hij in faalde. Hij leeft zijn tweede leven voort in zijn wolf Eenoor.[3]

Bronnen en referenties[]

  1. Een Feestmaal voor Kraaien, Appendix, Rebellen, bandieten, kleine luiden en gezworen broeders, Rebellen, bandieten en gezworen broeders, Vogelvrijen en desperado's
  2. 2,0 2,1 Een Storm van Zwaarden, Jon X
  3. 3,0 3,1 3,2 Een Dans met Draken, Proloog
Advertisement