Wikia

Tyrion
Een Dans met Draken hoofdstuk
OudeVetesNieuweStrijd
POVTyrion Lannister
pagina389 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Tyrion V
Jon V ← Tyrion V → Daenerys IV

Tyrion VII

Tyrion VI is het tweeëntwintigste hoofdstuk van het boek Een Dans met Draken. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Tyrion Lannister.

Samenvatting Edit

Tyrion Lannister kwam bij op het dek van de Beschroomde Maagd. Hij was gewassen met azijn om Grauwschub te voorkomen. Hij hoorde dat Griff hem uit het water had gered. Meteen werden er nog verdere testen bij hem uitgevoerd vanwege het eventuele optreden van de ziekte.

Toen ze klaar waren ging Tyrion met Aegon Targaryen het spel Cyvasse spelen en hoorde Tyrion een gedeelte van het levensverhaal van de jongen. Tyion betwijfelde wel de plannen van zijn voorgenomen huwelijk met Daenerys Targaryen en gaf hij hem advies.

Yandry en Ysilla brachten nieuws mee. Griff stuurde Haldon en Tyrion erop uit om de waarheid te achterhalen achter de geruchten. In een kroeg ging Tyrion een spel spelen met Qavo Nogarys en ondertussen hoorde hij hem uit. Op de terugweg ging Tyrion langs een bordeel. Toen hij uit zijn bed kwam werd hij opgewacht door een ridder die hem opeiste.

Personages Edit

Plaatsen Edit

Overige termen Edit