Wikia

De Tweede Zonen is een vrije huurlingencompagnie dat in dienst van Yunkai vecht.[1] Hun banier vertoont een gebroken zwaard.[2]

GeschiedenisEdit

De compagnie werd opgericht door veertig jongere zonen van adel die geen erfrecht en weinig vooruitzichten hadden.[3]

De Tweede Zonen vochten in dienst van Qohor tijdens de Slag bij Qohor, maar ze vluchten weg toen het verloren leek.[4] Oberyn Martel vocht enige jaren voor de Tweede Zonen voordat hij zijn eigen compagnie oprichtte.[5]

Na de Val van Astapor werden de Tweede Zonen ingehuurd door Yunkai. Aan de vooravond van de Slag bij Yunkai deed Daenerys Targaryen een poging hen van zijde te laten wisselen. Met een lading drank nam Mero van Braavos het aanbod in overweging. Toen de slag die nacht volgde waren de Tweede Zonen te dronken om nog te vechten.[2] Na de slag verkozen de Tweede Zonen een nieuwe leider: Ben Pruym en sloten zich aan bij het leger van Daenerys.[6] Echter, na het Beleg van Astapor liep de compagnie opnieuw over.[7]

GebruikenEdit

Sinds de oprichting van de compagnie is het een gebruik dat elke man genoteerd wordt in het boek. Sinds haar oprichting zijn al drie boeken volgeschreven. De naam van de man werd in vroegere tijden opgetekend met hun eigen bloed, maar door de slechte schrijfkwaliteit van bloed wordt dit gebruik weinig meer gedaan.[8]

LedenEdit

Historische ledenEdit