Wikia

The Night Lands
The Night Lands
Aflevering: 2, seizoen 2
Regisseur: Alan Taylor
Geschreven door: David Benioff & D.B. Weis

"The Night Lands" is de tweede aflevering van het tweede seizoen van Game of Thrones.

Plot Edit

Rivierlanden Edit

Arya Stark blijft zich voor doen als een jongen terwijl ze naar het Noorden reist met Yoren en zijn rekruten van de Nachtwacht. Ze wordt aangetrokken door de gekooide gevangenen wanneer Jaqen H'ghar haar vraagt om water en zichzelf introduceert. Een duo goudmantels komt op de groep af en Arya verstopt zich, ze gelooft namelijk dat ze voor haar komen. Ze bezorgen een bevelschrift voor de koninklijke bastaard Gendry, maar Yoren intimideert hen tot ze vertrekken met lege handen. Ze beloven terug te zullen keren met meer mannen.

Arya vraagt Gendry waarom hij gezocht wordt en hij geeft toe dat hij dat niet weet. Hij vertelt haar dat hij ondervraagt werd door Lord Jon Arryn en Lord Eddard Stark in de maanden voordat hij Koningslanden ontvluchtte. Hij vraagt waarom ze dacht dat ze voor haar waren gekomen en vertelt haar dat hij door haar vermomming had gekeken. Arya onthuld haar identiteit en laten hem zweren het geheim te zullen houden.

Koningslanding Edit

Varys ontdekt dat Shae samen woont met Tyrion Lannister in de toren van de hand en maakt impliciete bedreigingen om haar aanwezigheid te onthullen. Tyrion waarschuwt Varys hem niet te onderschatten. Alton Lannister bezorgt Koning Robb Stark's vredesvoorwaarden aan de Kleine Raad en Koningin-regent Cersei Lannister verwerpt ze. Grand Maester Pycelle stuurt een bericht door van de Nachtwacht waarin hij vraagt om mankracht en waarschuwt voor gevaarlijke schepsels. Tyrion is de enige die de waarschuwing serieus neemt.

Later dineert Tyrion samen met Janos Slink om hem uit te horen over het uitmoorden van de bastaarden en zo vernam hij dat dit bevel van de koning kwam. Daarop liet hij hem oppakken en naar de Nachtwacht sturen en benoemde hij Bronn in zijn plaats.

Ros twijfelt door te gaan met haar werk als een prostituee omdat ze getuige was van de moord op de Koninklijke bastaard Barra. Petyr Baelish bedreigt haar met een sprookje over het verkopen van een ongelukkig meisje aan een verdorven klant om zo zijn investering vergoed te krijgen. Hij beveelt haar gelukkig terug te keren na een nacht vrij.

Drakensteen Edit

Davos Zeewaard en zijn zoon Matthos weten de piraat Salladhor Saan te overtuigen om aan de zijde van Stannis Baratheon te vechten. Vervolgens stelt Davos Stannis en Melisandre van Asshai op de hoogte van deze steun. Na zijn vertrek wordt Stannis door haar verleid en hebben ze geslachtsgemeenschap.

IJzereilanden Edit

Na zijn zeereis komt Theon Grauwvreugd aan op de IJzereilanden en weet hij een rit te krijgen naar Piek achter op het paard bij zijn zus die hij probeert te verleiden. Hij krijgt vervolgens geen warm welkom van zijn vader Balon Grauwvreugd die het aanbod van Robb Stark naast hem neerlegt. Hij wilt de ijzeren prijs betalen voor zijn kroon.

Rode Woestenij Edit

In de Rode Woestenij keert het paard van Rakharo zonder berijder terug bij het kampement van Daenerys Targaryen, met het hoofd van Rakharo in de zadeltassen waarop ze een brandstapel voor hem bouwt.

Achter de Muur Edit

Samwel Tarling helpt Anje wanneer ze geconfronteerd wordt met de reuzenwolf Spook. Hij vraagt vervolgens aan Jon Sneeuw om haar met hen mee te nemen, maar hij weigert dat. Later die avond is hij getuige van het feit dat Craster een pasgeborene het bos mee inneemt en daar achterlaat en ziet hoe een Witte Loper de baby meeneemt. Voor hij er achter aan kan gaan wordt hij neergeslagen.

Externe linksEdit

Afleveringen seizoen 2
The North Remembers - The Night Lands - What Is Dead May Never Die - Garden of Bones - The Ghost of Harrenhal - The Old Gods and the New - A Man Without Honor - The Prince of Winterfell - Blackwater - Valar Morghulis