Westeropedia wiki
Advertisement
Naam
Wapenteken-Huis Baratheon.png
Steffon Baratheon
Wapenteken-Huis Baratheon.png
Titel(s):Heer van Stormeinde
Huis:Baratheon
Overlijdensjaar:278 AL in de Scheepskrakerbaai
Geslacht:Man
Boeken:De Wereld van IJs & Vuur
De Strijd der Koningen
Vader:Ormund Baratheon
Moeder:Rhaelle Targaryen
Echtgeno(o)t(e):Cassana Estermont
Kinderen:Robert, Stannis en Renling Baratheon

Steffon Baratheon was heer van Stormeinde en was getrouwd met Cassana Estermont. Zij kregen uit hun huwelijk drie kinderen: Robert, Stannis en Renling Baratheon.

Biografie[]

Steffon Baratheon werd geboren als de zoon van heer Ormund Baratheon en prinses Rhaelle Targaryen. Hij vocht aan de zijde van zijn vader tijdens de Oorlog van de Negenpenningskoningen. Toen zijn vader werd gedood door Maelys Zwartvier bevond Steffon zich aan zijn sterfbed.[1] Tijdens die oorlog ontwikkelde hij een vriendschap met prins Aerys en Tywin Lannister.[2]

In 278 NdV werd Steffon door Aerys II benoemd in zijn Kleine Raad. Steffon Baratheon kreeg de opdracht van de koning om in Essos op zoek te gaan naar een vrouw voor zijn zoon Rhaegar.[2] Hij slaagde niet in zijn missie, maar hij vond in Volantis wel de zot Lapjeskop die hij mee naar huis nam.

Het schip waarop hij terugkeerde, de Windtrots, haalde Stormeinde echter niet. Hij schip leed schipbreuk in de Scheepskrakerbaai en hij en zijn vrouw kwamen daarbij om. Slechts de zot wist de ramp te overleven.[3]

Bronnen en referenties[]

Advertisement