Wikia

Sansa
Een Storm van Zwaarden hoofdstuk
BloedenGoud
POVSansa Stark
pagina528 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Sansa VI
Jon XII ← Sansa VII → Epiloog

Sansa VII is het tachtigste, en het laatste reguliere, hoofdstuk van het boek Een Storm van Zwaarden. Het hoofdstuk wordt beschreven vanuit het oogpunt van Sansa Stark.

SamenvattingEdit

Sansa Stark werd wakker in het Adelaarsnest waar ze inmiddels verbleef. Daar sneeuwde het inmiddels. Ze kleedde zich goed aan en ging naar buiten. Ze moest terugdenken aan haar kindertijd in Winterfel. Op de grond was ze bezig met het bouwen van een sneeuwfort, Winterfel. Petyr Baelish kwam haar helpen. Terwijl ze bezig waren kustte hij haar.

Ze werden gestoord door Robert Arryn en die sloeg het kasteel met zijn pop kapot. Kort daarop kreeg hij een toeval. Later in de middag werd ze ontboden door Lysa Arryn. Lysa was boos op haar omdat ze Petyr had gekust. Ze vertelde haar de waarheid, maar die wilde Lysa niet horen.

Lysa nam Sansa mee naar de maandeur en dwong haar te kijken. Pinkje kwam tussenbeide. Tijdens haar woordenwisseling met Petyr hoorden Sansa dat zij haar eigen man had vermoord en dat ze verantwoordelijk was van de moordpoging op Bran Stark. Toen Petyr haar liefde voor Cat verklaarde gooide hij Lysa uit de maandeur en gaf Marillion de schuld.

PersonagesEdit

PlaatsenEdit

Overige termenEdit