Wikia

Sansa
De Strijd der Koningen hoofdstuk
DeStrijdderKoningen
POVSansa Stark
pagina702 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Sansa VI
Tyrion XIV ← Sansa VII → Daenerys V

Sansa VIII

Sansa VII is het tweeënzestigste hoofdstuk van het boek De Strijd der Koningen. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Sansa Stark.

SamenvattingEdit

Ser Lancel Lannister bracht de laatste berichten over de slag over aan zijn nicht Cersei Lannister. Door het vertrek van Joffry Baratheon van het slagveld waren vele soldaten op de vlucht geslagen. Zijn verhaal werd aangevuld door dat van Osny Ketelzwart. Cersei werd kwaad op Lancel en sloeg hem en daarop vertrok ze.

Op aanraden van Dontos Hollard vertrok Sansa naar haar vertrekken. Toen ze daar aankwam was het pikdonker. Vanaf haar kamer zag ze de verschrikking van de slag. Ze werd daar hard aangepakt door Sandor Clegane. De Jachthond vertelt haar dat hij van het vuur en de stad zal wegvluchten.

Sandor eiste een lied van haar. Ze besloot de hymne van de Moeder te zingen. Uiteindelijk verdween Clegane. Dontos Hollard kwam haar uiteindelijk het nieuws vertellen. Het leger van Stannis was verslagen en verdreven. Dit was volgens hem gebeurd door de gezamelijke banieren van Lannister en Tyrel.

PersonagesEdit

PlaatsenEdit

Overige termenEdit