Wikia

Naam Rohanne Webber
Huis Lannister
Rohanne Webber - Eluas
Rohanne Webber, artwork door Eluas
Titel(s):Vrouwe van Koudegracht
Huis:Webber
Lannister
Geboortejaar:185 NdV
Geslacht:Vrouw
Boeken:De Eed van Trouw
Vader:Weyman Webber
Echtgeno(o)t(e):1ste: Onbekend
2de: Onbekend
3de: Simon Stanten
4de: Rolland Uffering
5de. Ritsaart Osgrauw
6de: Gerold Lannister
Kinderen:Tywald, Tion , Tytos en Jason Lannister

Rohanne Webber was het hoofd van het Huis Webber en Vrouwe van Koudegracht tijdens de regering van koning Aerys I Targaryen.

Uiterlijk Edit

Rohanne Webber is een dunne, korte dame. Haar rode haar hangt in een vlecht tot aan haar dijen. Ze heeft een kuiltje in haar kin, een wipneus en enkele sproeten op haar gezicht.[1]

Biografie Edit

Ze werd geboren als de enige dochter van heer Weyman Webber. Tijdens haar kinderjaren ontwikkelde ze een hechte band met Addam Osgrauw, de page en later schildknaap van haar vader. Hier kwam een einde aan toen Ritsaart Osgrauw zijn zoon met zich meenam naar de Slag bij het Rode Grasveld waar Addam sneuvelde. Reeds daarvoor was ze al een keer getrouwd geweest.[1]

Opnieuw werd Rohanne uitgehuwelijkt, maar haar tweede man overleed kort daarna aan een verkoudheid. Haar derde echtgenote, Simon Stanten, stikte in een kippenbotje. Vervolgens trouwde ze met Rolland Uffering die op zijn beurt overleed aan de Grote Voorjaarsziekte.[1]

Kort daarop kwam ze in conflict met haar buurman Ritsaart Osgrauw. Het conflict werd uiteindelijk beslecht met een Gerechtelijk Tweekamp waarin Duncan de Lange haar kampioen Lucas Duimveld wist te doden. In de nasleep van het duel besloot Rohanne te trouwen met de oude Ritsaart.[1]

Na de dood van Ritsaart hertrouwde Rohanne Webber met heer Gerold Lannister en ze wist tijdens hun huwelijk verschillende kinderen te verwekken. Kort na de geboorte van haar jongste zoon Jason verdween ze plotseling.[2]

Bronnen en referenties Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 De Eed van Trouw
  2. De Wereld van IJs & Vuur: Het Huis Lannister onder de Draken