Wikia

Naam Ritsaart Osgrauw
Titel(s):Heer van Koudegracht
Huis:Osgrauw
Geslacht:Man
Boeken:De Eed van Trouw
Echtgeno(o)t(e):1ste. Onbekend
2. Rohanne Webber
Kinderen:Edwyn, Harrold Osgrauw, Addam en Alysanne Osgrauw

Ser Ritsaart Osgrauw was het hoofd van het Huis Osgrauw tijdens de regering van Aerys I Targaryen.

Uiterlijk Edit

Ritsaart Osgrauw was een stevig gebouwde man met brede schouders. Zijn gelaatstrekken zijn zo krachtig en scherp als van een adelaar. Hij had kort spierwit haar en een snor die asgrauw is.[1]

Biografie Edit

Bij de Eerste Zwartvier Opstand steunde Ritsaart Osgrauw Daemon Zwartvier en vocht hij samen met zonen mee tijdens de Slag bij het Rode Grasveld. Zijn zonen sneuvelde aldaar en door zijn opstandigheid verloor Ritsaart Osgrauw veel land aan zijn buren van het Huis Webber.[1]

Tijdens de Grote Voorjaarsziekte brak er een conflict uit tussen hem en Rohanne Webber. Zij eiste het hoofd van Ritsaarts gezworen ser Bennis van het Bruine Schild. Het conflict werd beslecht in een Gerechtelijk Tweekamp tussen ser Duncan de Lange, die voor Ritsaart vocht, en ser Lucas Duimveld. Ritsaarts kampioen wist het duel te winnen. In de nasleep van het gevecht besloten Ritsaart Osgrauw en Rohanne Webber om met elkaar te trouwen. Zo werd hij heer van Koudegracht.[1]

Bronnen en referenties Edit