Wikia

Naam
Huis Targaryen
Rhaena Targaryen
Huis Targaryen
Rhaena Targaryen - Magali Villeneuve
Rhaena Targaryen, artwork door Magali Villeneuve
Huis:Targaryen
Geboortejaar:23 NdV
Geslacht:Vrouw
Boeken:Vuur en Bloed
De Wereld van IJs & Vuur
Vader:Aenys I Targaryen
Moeder:Alyssa Velaryon
Broers en zussen:Aegon, Viserys, Jaehaerys, Alysanne en Vaella Targaryen
Echtgeno(o)t(e):Aegon Targaryen (1)
Maegor I Targaryen (2)
Kinderen:Aerea Targaryen
Rhaena Targaryen was het oudste kind van koning Aenys I Targaryen en Alyssa Velaryon en was één van de vrouwen van Maegor I Targaryen.

Persoonlijkheid Edit

Rhaena was als kind een dromerige en verlegen dame die zich meer thuis voelde in het gezelschap van dieren dan van mensen. Naarmate ze ouder werd bleef ze haar rustige karakter houden.[1]

Biografie Edit

Jonge jaren Edit

Rhaena Targaryen werd in 23 NdV geboren als het oudste kind van Aenys I Targaryen en Alyssa Velaryon. Al op jonge leeftijd werd er over gesproken dat Rhaena uitgehuwelijkt zou worden aan haar oom Maegor Targaryen. Door de tussenkomst van de Hoge Septon kon dit echter geen doorgang vinden.[1]

De verlegen houding van Rhaena veranderda nadat ze op negenjarige leeftijd de pasgeboren draak Droomvier kreeg. Toen ze twaalf was maakte ze haar eerste vlucht. Aan het hof had Rhaena diverse vriendinnen met wie ze een innige band had. Onder hen bevonden zich Larissa Velaryon, Samantha Stookewaard en Melonie Pijper.[1]

Huwelijksleven Edit

Toch besloot Aenys in 41 NdV te laten trouwen met haar broer Aegon Targaryen. Dit leidde tot een felle reactie van het Geloof waardoor de koninklijke familie moest uitwijken naar Drakensteen.[2]

Haar man en broer Aegon sneuvelde in 43 NdV tijdens de Grote Slag onder het Godsoog waarop ze weduwe werd. Vier jaar later was Rhaena gedwongen om alsnog in het huwelijk te treden met koning Maegor de Wrede. Toen ze hoorde dat haar broer Jaehaerys Targaryen zijn aanspraak op de troon deed vluchtte ze op haar draak Droomvier.[3]

Bronnen en referenties Edit