Wikia

Maester - Thaldir

Een maester van de citadel, artwork door Thaldir.

De Maesters zijn een orde van geleerden, genezers en wetenschappers die worden getraind in de Citadel in Oudstee. Ze werken ook als adviseurs voor de edelen in Westeros.

OrganisatieEdit

GrootmaesterEdit

De Grootmaester wordt beschouwd als het meest respectabele lid van de orde en hij dient als hun vertegenwoordiger aan het hof van de koning. Hij kan alleen benoemd of tot aftreden worden gedwongen door het Conclaaf.[1] De Grootmaester is een van de adviseurs van de koning en zit in de Kleine Raad.[2]

AartsmaesterEdit

De Aartsmaesters zijn de professoren van de orde. Vanwege hun kennis en kunde over een bepaald onderwerp ontvangen zijn een masker, staf en ring van het materiaal dat voor de kennis staat. Zij zitten ook in het conclaaf.[1]

OpleidingEdit

De maesters volgen hun opleiding in de Citadel in Oudstee. Daar leren zij als novicen de kennis van de aartsmaesters, als zij bekwaam zijn gebleken in een van de onderwerpen verkrijgen ze een schakel van de ketting. Als een novice een schakel heeft dan wordt hij een acoliet.[3]

In de nacht voor dat zij hun eden zweren moeten ze in een donkere kamer een wake houden. In de vertrekken bevinden zich Glazen Kandelaars die sommige acolieten proberen aan te krijgen, tot bloedens toe.[3]

De kettingEdit

De ketting die een maester draagt heeft zijn vorm gekregen, omdat hij de measter er aan moet helpen herinneren dat hij er is om te dienen. De maester smeed zijn ketting met overleg. Elke metaal staat voor een andere soort kennis.

  • Brons (Astronomie)
  • Goud (Kennis van geld en cijfers)
  • Koper (Geschiedenis)
  • Zilver (Geneeskunde)
  • IJzer (Oorlogvoering)[4]
  • Zwart ijzer (ravenkunde)
  • Valyrisch Staal (hogere mysteriën)[5]