Wikia

"Lord Snow"
Lord Snow
Aflevering: 3, seizoen 1
Regisseur: Brian Kirk
Geschreven door: David Benioff & D.B. Weiss
Uitzenddatum: 27 februari 2012

"Lord Snow" is de derde aflevering van het eerste seizoen van de serie Game of Thrones. De aflevering was voor het eerst te zien in Nederland op 27 februari 2012.

PlotEdit

Voorbij de Zee-engteEdit

Daenerys Targaryen begint vertrouwen te krijgen in haar nieuwe rol als Khaleesi en ze weet het respect te winnen van de verbannen ridder Jeor Mormont. Haar relatie met haar broer echter gaat erop achteruit. Rakharo een van haar ruiters tuigt de prins af nadat hij Dany heeft geslagen. Een van haar dienstmaagden meld haar dat Daenerys zwanger is.

In het NoordenEdit

De inmiddels wakkere Bran Stark krijgt de verhalen van Nans te horen over de Lange Winter, tot zij gestoord worden door Robb Stark. Deze zegt hem dat Bran nooit meer kan lopen, maar Bran herinnert zich zelf ook niks meer van de val.

Bij de MuurEdit

Jon en zijn mederekruten worden getraind door de ijzerharde Alliser Doren die het niet goed op heeft met het jonkertje. Jon krijgt van zijn oom Benjen Stark te horen dat hij op een expeditie voorbij de Muur gaat.

Ondertussen heeft Tyrion Lannister een onderhoud met maester Aemon en bevelhebber Jeor Mormont zij vragen om meer mannen voor de wacht. Bovenop de Muur neemt Tyrion voor hij weggaat afscheid van Jon Sneeuw.

KoningslandingEdit

Zodra Eddard Stark arriveert moet hij meteen zitting nemen in de Kleine Raad. Renling Baratheon stelt Eddard daar op de hoogte van het op handen zijnde toernooi, maar dat er weinig financiën voor zijn. Speciaal voor Arya neemt Eddard de Bravo waterdanser Syrio Forel in dienst om haar te onderwijzen in de kunst van het zwaardvechten.

Ondertussen arriveert Catelyn Stark in de stad. Hier komt ze Petyr Baelish tegen, een oude bekende. Hij organiseert een ontmoeting tussen haar en Eddard. Ze komen erachter dat de dolk waarmee zij werd aangevallen eens het eigendom van Baelish was, maar dat hij die heeft gegeven aan Tyrion.

HoofdstukkenEdit

De hoofdstukken 18 tot en met 22 uit het boek Het Spel der Tronen zijn in de aflevering en verwerkt en ook enkele delen van de hoofdstukken 23 en 24.

Externe linksEdit

Afleveringen seizoen 1
Winter is Coming - The Kingsroad - Lord Snow - Cripples, Bastards and Broken Things - The Wolf and the Lion - A Golden Crown - You Win or You Die - The Pointy End - Baelor - Fire and Blood