Wikia

Naam Jhogo
Groep:Dothraki
Koninginnegarde
Trouw aan:Daenerys Targaryen
Geslacht:Man
Wapen:Zweep
De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden
Een Dans met Draken

Jhogo is een Ko en bloedruiter van Daenerys Targaryen in haar Koninginnegarde.[1]

Uiterlijk en persoonlijkheidEdit

Jhogo is zestien jaar oud, is slank en heeft een beginnent snorretje. Jhogo is zonder vrees en heeft een snelle lach.[2]

BiografieEdit

Jhogo gebruikte zijn zweep om de ruzie tussen Daenerys en Viserys Targaryen te beëindigen.[3] Toen een moordenaar Danaerys trachtte te vergiftigen op de westelijke markt van Vaes Dothrak wist Jhogo de man te pakken. Als dank kreeg hij van Khal Drogo een grijze hengst.[4]

Als Drogo voor zijn ziekte met bloedmagie geholpen wordt ontsteken enkele van zijn Bloedruiters in woede en vallen Dany aan. Jhogo dood samen met Rakharo Haggo.[2] Jhogo bleef na de dood van Drogo trouw aan haar en kreeg van haar een zweep.[5] Vanaf Vaes Tolorro reisde hij naar Quarth om hulp voor Daenerys te halen en die nam hij met zich mee.[6] Later vergezelde hij Daenerys in Quarth naar het Huis der Onsterfelijken en doodde hij daar Pyat Pree.[7] Na de verovering Mereen werd hij door Dany naar het achterland van de stad gestuurd om daar de slavernij af te schaffen. Hij keerde samen met de overlevers van het Beleg van Astapor terug.[8]

Tijdens het huwelijksfeest van Daenerys met Hizdahr zo Loraq verbleef Jhogo als gijzelaar in het kamp van de Yunkaii om de vrede te waarborgen.[9]

Bronnen en voetnotenEdit