Wikia

Huis Hoogtoren
Huis Hoogtoren
Wapenschild Een trapvormige witte toren met een vuurkroon op een rookgrijs veld.
Motto "Wij verlichten het pad"
Zetel Oudstee
Huidige hoofd Leyten Hoogtoren
Gebied Het Bereik
Titel Stem van Oudstee
Heer van de Haven
Heer van de Hoge Toren
Verdediger van de Citadel
Baken van het Zuiden
Koning van de Hoge Toren (voormalig)
Erfgenaam Baelor Hoogtoren
Leenheer Huis Tyrel

Huis Hoogtoren is een adellijk huis uit Het Bereik en zijn eedplichtig aan het Huis Tyrel. De zetel van het huis is de Hoogtoren in Oudstee en het huidige hoofd is Leyten Hoogtoren.

Hun wapenschild vertoond een trapvormige witte toren met een vuurkroon op een rookgrijs veld. Hun woorden luiden: "Wij verlichten het pad".[1]

GeschiedenisEdit

De Hoogtorens behoren tot de oudste families van Westeros en zij voeren hun afstamming dan ook terug tot op de Eerste Mensen.[1] Uthor van de Hoge Toren was volgens de verhalen de allereerste Koning van de Hoge Toren en zijn nazaten regeerden vele generaties lang als koningen. De laatste koning was Leymond Hoogtoren die door huwelijkspolitiek een leenheer werd van de Koning van het Bereik.[2]

Toen Aegon de Veroveraar in Westeros landde sloot de Hoge Septon zich op en bad zeven dagen en nachten lang. Hierin kreeg hij een visioen dat de Targaryens vrede zouden brengen. Toen Heer Hoogtoren dit nieuws vernam opende hij weldra zijn poorten voor Aegon.[3]

LedenEdit

Historische ledenEdit

  1. 1,0 1,1 Een Feestmaal voor Kraaien, Appendix, Andere huizen, groot en klein, Het Huis Hoogtoren
  2. De Wereld van IJs & Vuur: Oudstee
  3. Een Feestmaal voor Kraaien, Cersei VI