Westeropedia wiki
Advertisement
Daenerys
De Strijd der Koningen hoofdstuk
DeStrijdderKoningen.jpg
POVDaenerys Targaryen
pagina709 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Daenerys IV
Sansa VII ← Daenerys V → Arya X

Daenerys V is het drieënzestigste hoofdstuk van het boek De Strijd der Koningen. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Daenerys Targaryen.

Samenvatting[]

Tijdens het ontbijt maakte Daenerys Targaryen zich klaar voor een vertrek naar de havens van Quarth. Toen ze klaar was vertrok ze richting haar bestemming. Opnieuw was Dany op de vlucht, dit keer voor de heksenmeesters en de inwoners van Quarth. Tijdens de rit dacht ze terug aan de visioenen in het Huis der Onsterfelijken. Ze had het er even over met Jorah Mormont.

De Haven van Quarth was een bonte chaos van kleuren. Dany en Jorah probeerden een schip te regelen voor hun reis, maar ze werden verschillende keren teleurgesteld. Uiteindelijk merkte Jorah Mormont op dat ze gevolgd werden. Toen ze bij een kraam stond om koperwerk te kopen kreeg ze een cadeau van een Quarthijn, maar het cadeau was minder onschuldig dan het leek.

In het cadeau zat een manticora dat trachtte haar aan te vallen. De oude man die haar schaduwde doodde het beest voor ze geprikt kon worden. De eunuch Belwas vertelde haar dat ze door Illyrio Mopatis gezonden waren. Zijn metgezel was een schildknaap uit Westeros. Ze hadden de opdracht haar terug naar Pentos te brengen.

Personages[]

Plaatsen[]

Overige termen[]

Advertisement