Wikia

Daenerys
Een Dans met Draken hoofdstuk
OudeVetesNieuweStrijd
POVDaenerys Targaryen
pagina288 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Daenerys II
Davos II ← Daenerys III → Jon IV

Daenerys IV

Daenerys III is het zestiende hoofdstuk van het boek Een Dans met Draken. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Daenerys Targaryen.

Samenvatting Edit

Daenerys Targaryen ontving haar oude makker Xaro Xoan Daxos die speciaal voor hem naar Mereen was gekomen. Ze ontving hem vol eerbied. Zelfs hij was op de hoogte van de acties van de Zonen van de Harpij. Hij probeerde haar te vleien, maar Dany trapte er niet in.

Xaro deed haar opnieuw een huwelijksaanzoek dat ze opnieuw afwees. Ze schermden met woorden; ze bespraken haar politiek en keuzes. Toen ze naar haar privévertrekken gingen begon het tweetal te onderhandelen. Toch besefte Dany door haar gesprek met hem dat haar militaire positie niet al te sterk was. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. Xaro had schepen voor haar die ze per direct in gebruik moest nemen om naar Westeros te varen.

De volgende dag hoorde ze het verslag van Groleo aan over de schepen. Ze besprak de situatie met haar raad. Dany nam een beslissing en ontving Xaro. Ze vertelde hem de keus die ze had gemaakt, dat ze zou blijven. Meteen werd die middag haar nog de oorlog verklaard.

Personages Edit

Plaatsen Edit

Overige termen Edit