Wikia

Naam Daario Naharis
Daario Naharis
Groep:Stormkraaien
Trouw aan:Daenerys Targaryen
Geslacht:Man
Boeken:Een Storm van Zwaarden
Een Dans met Draken
Acteur:Michiel Huisman
Daario Naharis is een flamboyante huurling afkomstig uit Tyrosh en is kapitein bij de Stormkraaien die in dienst zijn van Daenerys Targaryen.[1]

UiterlijkEdit

Hij heeft een baard die in drie punten is geknipt en blauw geverfd is. Zijn krullende haar valt tot op zijn schouders. Zijn ogen hebben dezelfde kleur blauw als zijn haar. De randen van zijn snor zijn goud geverfd. Daario is lenig van gestalte en heeft een gladde huid.[2]

PersoonlijkheidEdit

Daario is een zelfingenomen jongeman die erg onbezonnen is, maar hij is wel een trouwe bondgenoot.[3]

BiografieEdit

Daario Naharis behoorde tot de delegatie van de Stormkraaien die op de vooravond van de Slag bij Qohor langs gingen bij Daenerys Targaryen. Zijn mede-aanvoerders Prendahl na Ghezn en Sallor wezen haar aanbod af. Eenmaal teruggekomen in hun kamp onthoofde Daario de beide heren waarmee hij de enige kapitein van de Stormkraaien werd. Hij hoofden aan Daenerys aan en tevens zweerde hij trouw aan haar.[2]

Na de inname van Mereen werd Daario naar Lhazar gestuurd als haar ambassadeur.[4] Hij slaagde in zijn missie en keerde terug naar Mereen. Hij werd er meteen weer door Daenerys op uitgestuurd, ditmaal om de Khyzaipas te bewaken.[5] Na zijn terugkeer groeiden hij en Daenerys uit tot elkaars minnaars.[6] Deze romance hield aan tot dat zij moest trouwen met Hizdahr zo Loraq. Op de dag van het huwelijk vertrok Daario uit de stad.[7] Tijdens het huwelijksfeest van het paar verbleef hij als gijzelaar voor de goede vrede in het kamp van de Yunkaii.[8]