Westeropedia wiki
Advertisement
Catelyn
De Strijd der Koningen hoofdstuk
DeStrijdderKoningen.jpg
POVCatelyn Stark
pagina458 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Catelyn IV
Arya VIII ← Catelyn V → Daenerys III

Catelyn VI

Catelyn V is het negenendertigste hoofdstuk van het boek De Strijd der Koningen. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Catelyn Stark.

Samenvatting[]

In de omgeving van Stroomvliet ontmoette Catelyn Martyn Stroom, die in absentie van Brynden Tulling de verkenners aanvoerde. Een van de verkenners meldde haar het nieuws over de slag bij Ossenwade. Binnen korte tijd brak Stroom zin kamp op en escorteerde Catelyn naar Stroomvliet en vertelde de gevolgen van de slag voor de Westlanden.

Op de dag voordat ze Stroomvliet bereikten vroeg Briënne Tarth of ze mocht vertrekken om Stannis te vermoorden. Dan besluit Briënne om haar diensten aan Catelyn op te dragen. Toen ze bij Stroomvliet arriveerde waren er al vele heren uit de Rivierlanden aanwezig. Al snel vroeg ze naar de toestand van haar vader, maar die was nog onveranderd. Ook verklaarde Edmar Tulling van wie de lijken waren die boven de poort hingen. Een poging om de Koningsmoordenaar te bevrijden.

In het godenwoud bespreekt Edmar met Catelyn zijn krijgsplan. Nadat ze hem had gesproken ging ze naar haar vader toe en vervolgens naar de beenderen van haar gemaal, dat ze niet meer herkende. Ze gaf opdracht tot bouw van zijn grafmonument.

Personages[]

Plaatsen[]

Huizen[]

Overige termen[]

Advertisement