Wikia

De Hand der Koningin
Een Dans met Draken hoofdstuk
ZwaardenTegenDraken
POVBarristan Selmy
pagina602 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Barristan III
Jon XIII ← Barristan IV → Daenerys X

Barristan IV is het zeventigste hoofdstuk van het boek Een Dans met Draken. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Barristan Selmy.

Samenvatting Edit

Barristan Selmy overzag de schade die de stad had geleden nadat alle draken vrij waren. Toen hij in het appartement terugkeerde was Quentyn Martel overleden. Kort daarop werd Barristan door Skahaz mo Kandaq weggeroepen naar de Raad.

De raad wachtte op hun Hand. Het was een uitgebreid en divers gezelschap. Barristan deelde hen de dood van Quentyn mee. Ze bespraken vervolgens de toekomstige terugkeer van Galazza Galare. Barristan besprak ook meteen met hen zijn eventuele aanvalsplan.

Na het overleg bracht hij een bezoek aan de laatste Dorners om hen de dood van hun prins te melden. Barristan wilde dat ze terugkeerde, maar ook de Windzwervers aan zijn kant bracht. Toen hij terugkeerde ontving hij niet veel later de Groene Gratie. De Wijze Meesters hadden het aanbod van Barristan afgeslagen. Toen ze in gesprek waren hadden de Yunkai het vuur geopend, met lijken.

Personages Edit

Plaatsen Edit

Overige termen Edit