Wikia

Arya
De Strijd der Koningen hoofdstuk
DeStrijdderKoningen
POVArya Stark
pagina73 (Andere versies)
Hoodstuk chronologie(All)
Arya I
Bran I ← Arya II → Jon I

Arya III

Arya II is het vijfde hoofdstuk van het boek De Strijd der Koningen. Het hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van Arya Stark.

SamenvattingEdit

Arya bevindt zich nog steeds met de rekruten op de weg naar het noorden. Tijdens hun weg passeerden ze vele mensen die naar het zuiden afreisden. Arya keek haar ogen uit. Ze passeerden op hun weg ook enkele graven. Een van de rekruten die met hen onderweg was overleed tijdens de reis, Praed.

Op een nacht hielden ze halt bij een dorpje. In de herberg word hen afgeraden om verder te reizen door de woedende oorlog in de Rivierlanden. Als er verhalen worden verteld over wilde wolven, moet ze aan Nymeria denken. Buiten de herberg maakte ze kennis met de crimineel Jaqen H'ghar.

Toen Arya in gesprek was met Gendry schrokken ze op toen de Goudmantels arriveerden. De leider meldde dat hij een aanhoudingsbevel voor een jongen had. Uiteindelijk ging Yoren ermee in gesprek. Als de aanvoerder zijn zwaard trekt tonen ook de rekruten hun wapens. De Goudmantels zochten Gendry, terwijl Arya dacht dat ze voor haar kwamen. Uiteindelijk vertrokken de ruiters en niet lang daarna ook Yoren met zijn gezelschap.

PersonagesEdit

PlaatsenEdit

Overige termenEdit