Wikia

Naam Anje
Afbeelding:Anje
Geboortejaar:283 AL
Geboorteplaats:Crasters Burcht
Geslacht:Vrouw
Boeken:De Strijd der Koningen
Een Storm van Zwaarden
Een Feestmaal voor Kraaien
Een Dans met Draken
Vader:Craster
Echtgeno(o)t(e):Craster

Anje is een dochter en een vrouw van Craster.[1]

UiterlijkEdit

Anje heeft donker en holle wangen.[2] Ze heeft donker haar, heeft donkere ogen als een hinde en is slank van gestalte.[3]

BiografieEdit

Ten tijde dat de Nachtwacht Crasters Burcht aandeed was Anje zwanger van Craster. Vanwege dat haar kind eventueel een jongen kon zijn deed ze een oproep aan Samwel Tarling en Jon Sneeuw om haar mee te nemen, maar deze laatste weigerde echter.[2]

Tijdens de Muiterij van Crasters Burcht vluchtte ze samen met Samwel van de plaats weg.[4] Toen ze zich in een oud Wildlingendorp waren werden ze aangevallen door een groep Ondoden. Door de hulp van Koudhanden konden ze ontsnappen.[5] Hij bracht hen naar de Zwarte Poort, waardoor Sam en Anje onder de Muur door konden naar het Nachtfort.[6]

Ze wisten veilig Slot Zwart te bereiken en daar werd ze ook de min van de Wildlingenprins.[7] Toen Jon Sneeuw Opperbevelhebber werd nam hij de beslissing om Anje samen met de baby, Sam en maester Aemon naar Oudstee te sturen.[3][8] Ze had het erg moeilijk tijdens de zeereis naar Braavos, zeeziekte, maar ook het gemis van haar eigen kind.[9] Anje wist veilig samen met het kind Oudstee te bereiken.[10]