Wikia

Naam
Huis Targaryen
Aerion Targaryen
Huis Targaryen
Aerion Targaryen - Mathia Arkoniel
Andere namen:Aerion de Monsterlijke
Lichtvlam
Huis:Targaryen
Geboorteplaats:192 NdV
Overlijdensjaar:232 NdV
Geslacht:Man
Boeken:De Hagenridder
De Strijd der Koningen
Vader:Maekar I Targaryen
Moeder:Dyanna Dayn
Broers en zussen:Daeron, Aemon, Aegon, Rhae en Daella Targaryen
Echtgeno(o)t(e):Daella Targaryen
Kinderen:Maegor Targaryen

Aerion Targaryen, bijgenaamd Aerion de Monsterlijke, was de tweede zoon van Maekar I Targaryen.

Zijn persoonlijke wapenteken vertoonde het wapen van de Targaryens met gekleurde drakenkoppen. In het oranje, geel en rood. De vlammen zijn van goud.[1]

UiterlijkEdit

Aerion was een slanke jongeman van gemiddelde lengte. Hij had zilver-gouden krullen en een gebeeldhouwd, hooghartig gezicht met een hoog voorhoofd, scherpe jukbeenderen, een rechte neus en een bleke, smetteloze gladde huid. Zijn ogen waren donkerviolet van kleur.[1]

BiografieEdit

Aerion werd geboren als de tweede zoon van koning Maekar I Targaryen. In 209 NdV nam hij deel aan het Toernooi van Esfoort. Daar wist hij de ridders Humfry Hardyng en Humfry Bijenburg te verslaan. Toen hij zich vergreep aan een poppenspeelster werd hij hard aangepakt door Duncan de Lange. Hierop volgde het dag daarop een Zevenkamp waarbij het team van Aerion verloor. Daardoor moest Aerion zijn aanklacht innemen en werd hij door zijn vader naar Lys gestuurd.[1]

Vervolgens diende hij voor enige tijd bij de Tweede Zonen.[2] Hij keerde terug naar Westeros en vocht mee tijdens de Derde Zwartvier Opstand.[3] Op een avond in 232 NdV raakte hij dronken en uiteindelijk dronk hij een pot Wildvuur leeg, omdat hij dacht dat hij dan in een Draak zou veranderen. Hij stierf door het drinken van het Wildvuur en liet een zoon achter.[4]